Jemen

Druk met andere dingen en ook omdat het gewoon leuk is (beetje nostalgie), de komende tijd een paar foto’s uit de oude doos.


Rond kerst en nieuwjaar in 2006-2007 heb ik een rondreis (3wk) door Jemen gemaakt. Een negatief reisadvies was er niet (nu wel), maar ook toen was Jemen al niet bepaald een veilig land. Met de regelmaat van de klok werden er toeristen ontvoerd. Niet dat er überhaupt zoveel toeristen kwamen want vele bleven al weg vanwege het risico.

Nadat ik weer terug in Nederland was, is een van onze Jemenitische chauffeurs bij een bomaanslag op toeristen om het leven gekomen. In totaal kwamen ook zeven Spaanse toeristen om het leven (http://vorige.nrc.nl/buitenland/article1813521.ece/Toeristen_gedood_bij_aanslag_in_Jemen ).

Zo bizar en onwerkelijk.

Het is jammer dat er zoveel onrust in dit land is, want het is echt een prachtig land. Deze reis heeft van al mijn reizen de meeste indruk op mij gemaakt. Alsof je in de middeleeuwen bent beland. En wat een prachtige gebouwen, uniek op de wereld. Dus sinds die tijd wil ik graag terug. Helaas zit dat er voor alsnog niet in….

PS: de foto’s zijn nog met een compactcamera gemaakt en kwalitatief gezien niet altijd echt top ;-).

Categories: Architecture, Jemen | Tags: , | 6 Comments

Post navigation

6 thoughts on “Jemen

  1. De gebouwen zijn inderdaad prachtig Yvonne. Zeg nooit….nooit, wie weet ga je nog weleens terug.

  2. Blij dat ik eens iets van Jemen te zien krijg. Wou er naar toe in 2010 maar de reisorganisatie had alle reizen afgeschaft. Een broer van mijn vorige baas is samen met zijn familie ook ontvoerd geweest een tiental jaar terug. In 2009 hoorde ik in Ethiopië zoveel over Jemen, ze exporteren veel chat (kauwende drugs) naar Jemen.

  3. de foto die je hier plaatst is in ieder geval Prachtig Yvonne. Wat een bijzondere gevels en wat een overzicht

  4. lobophotography

    Mooie foto, Yvonnetje! Hoe je de warmte vastlegt intrigeert me!

  5. Mooi beeld Yvonne.

  6. So interesting an beautiful city. I wish I could go there some time. Nice photo, Yvonne.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

