Op 14 april…..

– vaart het grootste schip ter wereld, de Titanic op een ijsberg (1912);
– voert De Nederlandse Bachvereniging voor de eerste keer de Matthäus-Passion uit in de Grote Kerk in Naarden (1922);
– herdenken we de 100e verjaardag van de franse fotograaf Robert Doisneau (14 april 1912 – 1 april 1994);
– is het de 104e dag van het jaar (105e dag in een schrikkeljaar) in de gregoriaanse kalender. Hierna volgen nog 261 dagen tot het einde van het jaar;
– geeft Doe Maar een afscheidsconcert in Maaspoort Sports & Events te ‘s-Hertogenbosch (1984);
– geeft Thomas Edison een demonstratie met de kinetoscoop, een soort voorloper van de filmprojector (1884);
– vond de eerste tv-uitzending in de Sovjet-Unie plaats;
– in 2001 is de laagste minimumtemperatuur  gemeten van -4,3 °C gemeten;
– in 2007 is de hoogste maximumtemperatuur van 27,6 °C gemeten;
– werd  ik op 1e paasdag in 1974 geboren;
– zag ook Mr. Oizo, de Franse muziekproducent Quentin Dupieux, op dezelfde dag het levenslicht;
– in 2047 word ik 73 en vier ik mijn verjaardag voor het eerst sinds mijn geboorte weer op 1e Paasdag. Ik heb er nu al zin in!!

Categories: Food and Drinks | Tags: , , , | 14 Comments

Post navigation

14 thoughts on “Op 14 april…..

  1. Anonymous

    Mmmmm,lekker

  2. “in 2047 word ik 73 en vier ik mijn verjaardag voor het eerst sinds mijn geboorte weer op 1e Paasdag. Ik heb er nu al zin in!!”

    Tegen die tijd ben ik 86. hoop wel dat ik dan nog een foto kan maken uit de losse hand 🙂

    Lekker taartje

  3. janmasyn

    Proficiat Yvonne, geniet maar van je dag en de lekkere taart.

    gr,
    jan

  4. gopido

    Hip hip hoera… proficiat!
    groetjes,
    guy

  5. in 2047…ben ik…tja er hopelijk ook nog… 😉

  6. Looks yummy 🙂

  7. yummy 🙂

  8. 14 april is dus een gedenkwaardige dag Yvonne. hierbij wil ik je alsnog feliciteren, de kans dat ik dat in 2047 kan doen, acht ik niet erg groot. Die taart ziet er heerlijk uit, maar hij zal inmiddels wel op zijn.

  9. laura pasch

    Alsnog gefeliciteerd!!! Lekkere foto!

  10. Wat een hoop weetjes die je ons vertelt. Leuk om te lezen.

  11. Dit wordt dan een late verjaardagswens voor dit jaar nog want ik vrees dat ik er in 2047 niet meer zal zijn. Hopelijk wel maar bloggen zal er dan toch niet meer inzitten 🙂 Dus voor alle komende jaren tot dan: een heel prettige gelukkige zonnige verjaardag!

    • Dank je wel enne…. ik weet ook niet hoe ik er in 2047 er bij zit ;-), maar ik vond het wel een leuk ‘weetje’.

  12. mddigitaal

    Leuk al die weetjes over je geboortedatum. En die taart ziet er echt uit alsof hij zo’n 30 jaar oud is. Volgens mij hadden wij vroeger op onze verjaardagen net zulke taarten.
    Groet, monique

    • Haha, het is toch echt een verse taart van de Hema. Dat is het leuke aan instagram, alles zit er dan gelijk 30 jaar oud uit 😉

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

